Monday, August 19, 2013

Att välja kurser

Jag önskar att detta moment vore avslutat långt tidigare men det tycker inte fransmännen. Eftersom jag läst en del kurser på avancerad nivå inom företagsekonomi, som är min inriktning, så behöver jag inte tänka så mycket på vilka kurser jag skall kunna tillgodoräkna mig, så det är ju skönt i allafall. Det sega är att det är först till kvarn imorgon kl 12:00 när portalen där man väljer kurser öppnar. Sist när vi skulle välja boende satt jag och min pojkvän på var sin dator och försökte logga in gång på gång men systemet bara laggade. Efter 30-40 kom jag in och kanske var det därför som jag fick mitt fjärde(sista)val. Man måste alltså tänka på vilka kurser man skall välja om en kurs har hunnit bli full, samtidigt som man får se till att man inte råkar välja två kurser som går samtidigt.

Om jag får mina förstaval imorgon så lär jag nu i höst läsa:

Måndag
Entrepreneurship - Dream or reality? Lagom flummig men kan nog ändå vara vettig.
International Business Development Finns ingen kursbeskrivning så det är ett wild card
Derivative Products Finans är egentligen inte min grej men efter en sommar på Volvo Treasury så känns detta faktiskt rätt

Tisdag
Purchasing, Procurement and SCM Bästa alternativet denna dag

Onsdag
International Marketing Lär bli min favoritkurs
Fundamentals of Corporate Finance Obligatorisk kurs som jag måste får med mig

Torsdag
Ledig

Fredag
Ledig

Kompakt schema speciellt på måndagen men om det går vägen så har jag stora möjligheter att plugga i lugn och ro eller resa på helgerna. Vi får se.

No comments:

Post a Comment