Sunday, August 25, 2013

Kursval -uppföljning

Okej det där med att välja kurser visade sig bli något kaosartat. Kl 12:00 (i tisdags) satt jag och min bror redo med var sin dator för att ha större chans att så fort som möjligt komma in på sidan där man skulle välja kurser. Att komma in visade sig vara väldigt lätt, det funkade direkt, men själva kursvalprocessen var desto värre.

1. En del kurser gick inte att välja av någon skum anledning, Fundamentals of Corporate Finance som jag verkligen behövde var en av dem.

2. Kurser blev fulla.

3. Panik, ville ju inte klicka på "Validate" innan jag fått finanskursen.

4. Plötsligt raderas alla mina val, panik!

5. Finansen gick plötsligt att välja, men andra kurser som jag sedan tidigare valt försvann och gick inte att välja igen.


...så efter mycket trix så blev mina val:

- Entrepreneurship - Dream or reality?
- Service Marketing
- Strategic Marketing
- Derivative Products
- Fundamentals of Corporate Finance
- En kurs på franska (FAIL, såg inte att den var fransk)
- International Marketing

...men eftersom jag valde sju kurser så kunde jag i fredags när justeringsperioden drog igång droppa den kursen. Eftersom jag helst vill vara ledig tors och fre så valde jag då "French for Communication" på tis kväll men vet ej om jag skall behålla den och ta bort International Marketing (tors morgon) eller tvärtom.

Justeringsprocessen är en historia i sig, har dock insett att jag nog har klarat mig rätt så bra i jämförelse med vissa andra som panikskriver inlägg i utbytesgruppen på Facebook hela tiden.

No comments:

Post a Comment