Friday, October 11, 2013

10 oktober - Dag 38

Idag ringde väckarklockan tidigt för jag skulle möta min grupp i International Marketing innan lektionen för att gå igenom våran presentation om Born Globals/Skype. Blev förvirrad av väckarklockan, ny alarmsignal, skumt... Sen kom jag på att jag kvällen innan uppdaterat min mobil till ios 7 och att det nog berodde på det.

Presentationen gick bra och restan av lektionen ägnades åt att försöka förstå lärarens engelska med mycket stark kinesisk brytning. Efter lektonen åt jag lunch med en tysk, tre kanadensare, en amerikan, Romeo och Julia. Dagens rätter var ovanligt skumma så jag tog bara en stor tallrik sallad från salladsbuffén.

På eftermiddagen stack jag till Docks 76 en sväng vilket resulterade i två par nya byxor, nytt träningslinne och skokräm. Jag hade inte riktigt tänkt att shoppa så mycket...

Kvällen avslutades sedan med BODYATTACK.

Upplevelsen kan beskrivas så här:
1. Passet började 15 min för sent
2. Passet var vårens release, dvs ett 6 mån gammalt pass (Les Mills-pass byts i normala fall ut var tredje månad)
3. Samma instruktör som på lördagens BODYPUMP
4. Passet varade i 45 min istället för 1 h som i Sverige
5. Hög medelålder igen, alla förutom jag och en tjej till var 30+
6. Bredvid mig under passet hade jag Zinedine Zidane.
7. Det var jobbigt men som vanligt jäkligt gött efteråt.



Testade en fin klänning men tyckte att den var lite för kort.
Nya byxor 1
Nya byxor 2
Gjorde pannkakor som innan-träningen-käk. Det bästa var att jag kunde spara några till morgondagens frukost!

No comments:

Post a Comment