Saturday, October 5, 2013

Första gympasset


Nyss hemkommen från mitt första gympass, Bodypump, på Studio Fitness. Standarden är ju inte riktigt som hemma varken lokalerna eller redskapen, men gymmet har i allafall en fin location alldeles bredvid Seine. Eftersom det var ett Les Mills-pass så visste jag ju ungefär hur passet skulle vara även om instruktören ju skulle babbla franska hela tiden. Han körde dessutom sommarens release så den kunde jag redan. Vi var ca 20 pers och alla tycktes känna varandra för det babblade en massa och utbytte kindpussar till höger och vänster, med instruktören med. Trodde vid ett tillfälle att han skulle komma fram och kindpussa mig vilket vore lite awkward men jag slapp. Det var två män, en massa kvinnor i 30+-klassen och en tjej om såg ut att vara några år yngre än mig. Största skillnaden mot Sverige? VIKTERNA. Vilka mesar de är här alltså. Jag tänkte att jag skulle köra lite lugnt eftersom det var mitt första pass på mer än en månad men jag hade ändå mer vikter än alla andra kvinnor. De flesta körde t. ex 3, 25 kg på resp sida av skivstången under benlåten...

Wellwell, skönt att vara igång med träningen nu i allafall. Resten av dagen blir det plugg, Suits och sedan utgång ikväll. På återseende.

No comments:

Post a Comment