Friday, October 4, 2013

3 oktober - Dag 31

Igår hade jag International Marketing på morgonen och det var som vanligt svårt att förstå lärarens engelska med stark kinesisk brytning. Powerpointsen är bra i allafall, alltid nåt. Sen lunchade jag och Romeo med tyskarna Johannes och Johannes som är riktigt trevliga. Eftermiddagen ägnades sedan åt grupparbete i samma kurs. Vårt tema är "Born Globals" vilket vi skall illustrera med exemplet Skype, blir nog bra.

Skype med hela gruppen. Förvirrande vilken dator man skall kolla in i.
På kvällen tittade jag på ett avsnitt av Vikings (funderar på om jag skall börja följa eller ej, provar nog med åtminstone ett avsnitt till) och Project Runway Season 12. Sedan stack jag hem till Hannah och drack vin med henne, Romeo, Danielle och Dana, en amerikanska i en av Hannahs klasser. Runt halv tolv gick jag, Romeo och Hannah ut för att gå till en bar och dricka öl. Uppehåll tänkte vi men efter bara några meter satte ett av det värsta åskvädret jag varit med om igång. Blixtrarna var så sjukt nära, vissa gånger hann man inte ens räkna till ettusenen... Sen öppnade himlen upp sig och vi fick spinga från portingång till portingång för att söka skydd. Eftersom det därför blev ont om tid så följe de mig till min buss som jag sedan delade med några glada idrottsstudenter med rutiga skjortor och mustasch (fake).

Hannah och Romeo.

Vår fina katedral. 

No comments:

Post a Comment