Monday, November 4, 2013

4 november - Dag 62





Kavaj, (ny!)  och tröja (ny!) från Pull & Bear, jeans från Bik Bok och skor från Sixtyseven.

Vad jag glömde att berätta i lördags när jag började med fallbreak-uppdateringarna var att jag fick med mig en matförgiftning hem från Tunisien. Tror att det var något fuffens med torsdagens lunch. Förutom att magen har strejkat så har jag mått prima men i helgen var jag helt orkeslös på grund av hunger. Åt några mosade ägg och tre rivna äpplen bara. På sön kväll fick jag i mig några kex och lite baguette, behövde åtminstone få lite plugg gjort. Det är i allafall anledningen till varför jag heller inte orkat blogga. Fortsätter förhoppningsvis uppdateringen imorgon!

Idag började dagen med mid-term team case study (som egentligen är final exam eftersom vi inte kommer ha någon sådan). Min grupp består av mig, en Singaporean, en fransyska och en spanjor. De sistnämnda är inte så bra på engelska, varken i muntlig eller skriftlig form vilket inte direkt underlättade arbetet. Caset handlade om en uppfinning som läraren hade hittat på när han gick i high school. Orkar inte gå in på detaljer men trots att jag inte alls vet vad han kommer att tycka om resultatet så var det ändå skönt att efter de 2,5 timmarna i princip vara klar med den kursen.

Efter en otroligt tråkig lunch bestående av vit fisk och mosade morötter+haricot verts hade jag lektion i Strategic Management för att därefter vandra bort till den andra skolbyggnaden och få reda på att lektionen i Derivative Products var inställd.

Kvällen: baguetter, grönsakssoppa, kokta morötter och salta kex. Hoppas på att kuna äta lite roligare mat imorgon!

No comments:

Post a Comment