Tuesday, November 5, 2013

TUNISIA DAY 1

...fast egentligen dag två. Dag ett får nog ändå mån 28 oktober men jag tog inga bilder då. Det var i allafall avresedagen. Kl 10:40 möttes vi på stationen för att ta tåget till Paris och sedan ta oss vidare till Orly och flyget mot Tunis. MEN, väl på tågstationen upptäcker vi till vår fasa att det är något fel för där är fullt med folk. Det hade blivit något fel på något spår alt tåg någonstans så vårt tåg skulle inte gå. Vi kom fram till att det bästa alternativet vore att hyra en bil och köra direkt till Orly. Sagt och gjort och vid tvåtiden lämnade vi bilen hos Eurocar och gick in på flygplatsen. Sen så var resan rätt så ohändelserik. Flyg, passkontroll, "wow vi är i Afrika!" och sedan taxi till Hammamet och vårt hotell. Vi stannade förresten till vid en bensinmack och en kille som var några/flera år yngre än oss försökte få mitt nummer genom rutan som han höll på att tvätta. Han misslyckades såklart. Väl framme på hotellet blev vi positivt överraskade av den maffiga lobbyn och av personalen som snabbt förde oss mot restaurangen. "Ät nu innan restaurangen stänger så kan ni lämna väskorna här och checka in efteråt". Kvällens show på scnenen var "lady's sexy dance". Typ fem tjejer från publiken av hotellgäster skulle dansa sexigt och tävla mot varandra. Udda.

Okej, första heldagen i Tunisien började med att vi åt en stadig frukost från hotellets buffé och gick sedan ner och lade oss i var sin solstol på stranden. Jag lyssnade på P3 Dokumentär och solen var varm och skön. Innan lunch lirade jag, Romeo, Julia och Danielle lite beachvolley.Till lunch åt vi pizza vid en ställe bredvid stranden. Jag åt margherita och de flesta andra "fyra ostar". Kräkkänslor efter den lunchen alltså... På eftermiddagen lade vi oss en stund vid hotellets pool.

På väg till poolen.
Lite fördrinkar på ett av våra hotellrum. PÅ bilden ser ni Rosanna och hennes vän Ida som också blev sugen på solsemester och bokade in sig på ett hotell i närheten.
Baren

Middagsdags! Vi hade halvpension så frukost och middag = hotellets bufféer.