Friday, November 22, 2013

New in: Beauty

 Nedan ser ni en del nya skönhetsprodukter som jag köpt här i Rouen och i Paris; en borste i smart hylsa från Sephora, nagellack från Essie, blotting powder från MAC, eau de beauté från Caudalie samt ögonskuggor från & other stories.


 När jag var i Paris med Oscar köpte jag dessa två ögonskuggor från & other stories, ett rosa/korallfärga "Organza Coral"  till vardags och ett mörkgrått "Tussah Ebony" för sotning.

Jag har länge tänkt testa Essies nagelack men det har aldrig riktigt blivit av, mycket på grund av priset. På Monoprix här i Rouen hade de dock bra pris (tror att det var 11 euro) så jag slog till på ett klassiskt rött i nyansen"aperitif". Jag blev väldigt nöjd med resultatet och gillar framförallt den tjocka penseln. Funderar på att slå till på över- och underlack av samma märke.

 Eftersom sommarens (och Tunisiens) solbränna är i det närmsta obefintlig nu så insåg jag att jag behövde ett nytt puder (har använt solpuder innan). Jag gjorde rejält med research innan jag till slut kom fram till att köpa det här "Blot Powder Pressed" från MAC. Jag köpte det på Sephora i Paris och jag tror att det kostade 25-30 euro. Väl värt pengarna, det gör verkligen sitt jobb.
Eftersom jag läst väldigt mycket om det här "skönhetsvattnet" från Caudalíe så var jag tvungen att testa det. Det skall innehålla en massa bra ingredienser som väcker huden till liv. Tanken är att man skall spraya det på ansiktet när man känner sig varm eller bara vill fräscha upp sin make up. Jag vet inte riktigt om jag tycker att det är värt pengarna (typ 11 euro för 30 ml). Visst till kyler ner huden men jag får nog testa det lite mer regelbundet för att se om det blir någon effekt (går runt med det i väskan men glömmer att använda det). Lukten är ganska så stark, en blandning mellan örter och pepparmint.

No comments:

Post a Comment