Tuesday, November 5, 2013

TUNISIA DAY 4

Fredag 1 november. Sista dagen i Hammamet tillika hemresedagen. Taxin mot flygplatsen skulle dock inte lämna hotellet förrän kl 16 så vi tog vara på dagen och hängde på stranden från 10-15. Romeo stackarn som inte var med på gårdagens utflykt hade åkt på en ännu värre magsjuka än mig och efter en hemsk natt spenderade han dagen i hotellrummet.


Jag tog inte så många bilder på stranden och de som jag tog resulterade i något osmickrande vinklar på våra bikinikroppar så jag skippar att posta dem. Varje dag förutom utflyktsdagen hängde vi i allafall mest på stranden i bikinis och njöt av den varma höstsolen. 

Resan hem blev dels en hungrig historia för mig och Romeo men den blev också mycket stressig på grund av att vi blev nästan en timma försenade från Tunis. Det var två franska familjer som var fast i transit. När vi landade i Paris insåg vi att det skulle bli svårt att hinna med vårt sista tåg från Gare Saint Lazare (som inte alls ligger nära Orly). Vi bestämde oss för att skippa RER- och metrofärdvägen och istället haffa en taxi så fort som möjligt. Jag tror att flyget landade 22:50 och 23:00 hade vi sprungit igenom flygplatsen inkl passkontroll och hoppat in i en taxi, galet andfådda. 23:50 skulle tåget rulla mot Rouen men som tur var hann vi till stationen på en halvtimma så vi kunde i ganska lugn ro köpa biljetter osv. Efter att ha stått i en lång taxikö utanför stationen i Rouen kom jag sedan hem vid 2-tiden och kunde somna gott igen.


No comments:

Post a Comment