Tuesday, September 17, 2013

17 september - Dag 15

Efter att vid lunchtid ha mött Julia vid skolan stack vi till Carrefour för lunch och lite shopping. Vi inhandlade ingredienser för att kunna steka pannkakor och jag köpte två ihopfällbara pallar till min lägenhet så den kan bli lite mer social (så man slipper sitta på golvet). Därefter stack vi till doktorn för att göra våra medical exams så att vi kan köpa gymkort eller gå med i skolans Sports Club. Jag trodde att det skulle ta ca 15 min per person men 1. doktorn kunde INGEN engelska så Julia som var först in fick sitta och försöka översätta en del som hon först kämpat med, när det var min tur. 2. Doktorn påstod sig höra typ blåsljud från mitt hjärta när han lyssnade på min hals. Jag fick därför en massa frågor om jag kände till det sedan tidigare, om jag brukar få ont i hjärtat när jag tränar, hur mycket jag tränar osv osv. Jag: "No... No.... No". Pulsen var finfin och allt men vi fick verkligen kämpa för mitt certificate och prata om hur jag för några år sedan tränade fotboll flera dagar i veckan och att jag nu tränar på gym osv. Han är ju faktiskt en doktor så skall såklart kolla upp det hemma men det är nog ingen fara.

Med var sitt certificate åkte vi sedan hem till Julia och stekte pannkakor. Vi fick låna en stekpanna av en nedrökt granne till Julia och eftersom brandlarmet gick igång hela tiden fick vi svinga med fönster och vifta med handdukar hela tiden (studentlägenheterna här har inga fläktar över spisen). Pannkakorna blev goda iaf, till och med de som blev smaksatta med öl (Julia: "Jag lovar, det är gott, pannkakorna blir liksom fluffiga"). Smakade helt ok men ja, de smakade öl.

Kl 20 mötte vi upp Mandy, Hannah, Danielle, Romeo, Justine och Juan David för middag. Det ösregnade och restaurangen vi hade tänkt gå till var stängd men vi hittade till slut ett riktigt mysigt ställe och jag tror att alla blev riktigt mätta. Efter middagen drog några vidare mot Highlands pub för lite party men eftersom jag har en lektion tidigt imorgon (Service Marketing) så stack jag hem. Sängen kallar, hörs imorgon.



På restaurangen. Mandy och Justine.
Danielle
Romeo 
Juan David (från Colombia!) 
Hannah 
Julia
Min mat.

Ganska cool konst på väggarna. Glittersmink!

No comments:

Post a Comment