Thursday, September 12, 2013

Paris dag 2

Dag två i Paris började med en stabil frukost- tre stycken croissanter med nutella alt jordgubbsmarmelad, kaffe och juice. Vårt första mål med dagen var att åka upp i Eiffeltornet och vi kom fram dit kl 11. Då hade det redan format sig en jättekö som vi lydigt fick ställa oss i. Ungefär en timma senare hade vi åkt upp med två hissar och nått toppen. Vi fotade en massa och spanade in gråa (men fina) Paris.

Vid halvtvåtiden åkte vi mot området ring Louvren för att äta lunch och leta reda på två butiker som jag ville besöka; Colette och & other stories. Egentligen tänkte vi besöka Louvren men tiden for iväg och vi ville hinna ta ett tåg som gick mot Rouen innan kl 17 för att kunna utnyttja våra rabattkort som ger 50% off. Tull lunch åt jag en panini med ost, kyckling, tomat och basilika. Den smakade inte så mycket.


Colette var en riktigt ball butik men många av prylarna var som förväntat riktigt dyra. Tror nästan inte att vi hade haft råd med ett enda klädesplagg. Jag köpta i alla fall ett Monoarmband för 8 euro. Jag har redan ett grönt/blått men ville ha ett till, blev till slut ett vinrött. Visar bild senare. På & other stories såg jag mycket fint men då var vi lite stressade så det blev ett ganska kort besök. Jag hittade ett ballt bälte men det fanns inte i min storlek, too bad! Därefter tog vi oss tillbaka till hostellet och hämtade väskorna, skyndade oss till Gare Lazarre och satte oss 16:50 på ett tåg hem. Ösregn i Rouen.

Väntar på metron

The one and only - Eiffeltornet
Dit ner gick vi sedan och fotade. 
Julia 

The girls! Jag och Romeo fotade. 
Julia och Rosanna.
Metron "Fanklin D. Roosevelt" ser ut som ett uteställe/restaurang med coola lampor och guldiga väggar.

No comments:

Post a Comment