Thursday, September 12, 2013

8 september - Dag 6

Förmiddag
Fram tills idag har dagarna, som ni kanske har insett vid det här laget, varit väldigt intensiva. Tiden som jag spenderat i vaket tillstånd i min lägenhet själv har varit typ max 3 h per dag (och då har jag antingen gjort i ordning mig, packat upp eller lagat mat). Jag har nog därför inte riktigt insett att jag faktiskt har flyttat hemifrån på riktigt (i GBG hoppar jag mellan att bo hemma och hos min pojkvän). Polletten föll liksom ner nu precis och känslan av ensamhet har infunnit sig. Jag antar att jag med tiden kommer att vänja mig vid detta och jag kommer såklart inte sitta här i lägenheten hela dagen för mig själv, i eftermiddag blir det promenad för att lära känna staden lite mer.

Update 22:21
Det blev inte så mycket promenerande men eftermiddagen och kvällen blev i alla fall riktigt bra. Vid halv-tre-tiden åkte jag till Romeo där jag mötte upp de andra, inkl vår amerikanska vän Hanna. Eftersom de flesta av oss saknar internet så drog vi till McDonalds och hängde där i 2,5 h. McD här är stort men ändå mysigt och medan vi var där planerade vi en resa till Amsterdam. Nästa vecka har vi inte någon, alt bara en klass, så tis-tors tänkte vi hyra en bil och köra till Amsterdam. Sedan har några av oss lektion på fredagen och alla har Compulsary French Intensive Session på lör fm. Därefter (lör em) åker vi till Paris och möter några andra svenskar som är på utbytestermin i Mannheim i Tyskland. Fest på kvällen och sedan en dag i Paris på sön är planen innan skolan drar igång på allvar veckan därpå. Om planerna blir av tror jag att vi har en riktigt grym vecka framför oss!


PS. Tänkte: attans, fyllde ju på kylskåpet med matvaror igår och nu skall vi helt plötsligt åka iväg. Problem solved. Hur? Kollade på förpackningarna och insåg att matvarorna har längre hållbarhet här. Det är kanske inte någon bra grej egentligen men jag är nöjd. DS.


Till frukost äter jag bland annat någon yoghurtliknande grej med kokos och vanilj som jag hade med mig hemifrån.

Danielle och Julia i stans godisaffär innan filmtittandet.

Palais du Justice
På väg till Romeo. 
Random hus i stan.

No comments:

Post a Comment