Monday, September 16, 2013

September 16 - Dag 14

Första lektionen (alltså Derivative Products) gick bra, kanske på grund av att det enda man behövde göra var att skriva av lärarens svårtydda text på tavlan. Läraren var inte så bra på engelska och hans handstil var som sagt förfärlig, MEN han var i allafall pedagogisk och jag lärde mig en hel del nytt om optioner, futures och hedging. Klassen bestod mest av asiater så uppropet (ja, man har upprop i början av varje lektion), var lite klurigt för läraren. Lektionen är 3 timmar och 15 min lång och man får totalt sett bara 15 min rast. Blir spännande att se hur jag skall klara första måndagen då jag har två klasser innan denna, alltså lektoner från 08:45-20:00 (minus 1 h lunchrast).

Innan jag stack till skolan gjorde jag en tidig middag, potatis, sås, lax, spenat och tomat. Det var gott men jag stekte laxen för länge, note to self. Nu på kvällen har jag ätit kvällsmat i form av knäckemackor, ägg och den där såsen från middagen. Premiärdrack dessutom mitt jordgubbscupcakete från Lipton (det var gott) tillsammans med en näve mandlar och några Oreos. Nu skall jag avsluta kvällen med Million Dollar Listings NY.

Såsen: Crème fraîche, salt, peppar, sambal oelek, vitlök, kikkomansoja.

Ett försök att få till en hyffsad outfitbild. Tröja, H&M, kjol, KappAhl, armband, gjort själv, örhängen, H&M. 
Orange naglar, H&M i färgen "Chica Bom Bom".
Och leopardjackan utanpå, yes, från H&M den med.

No comments:

Post a Comment