Monday, September 23, 2013

23 september - Dag 21

Jag kan nu konstatera att mina måndagar kommer att bli riktigt hemska. Tre lektioner och 12 timmar i skolan med endast 3*15 min rast och en lunchrast. 

Entrepreneurship - Dream or Reality? var kul och läraren kunde prata bra engelska vilket är ett stort plus. Det roligaste på lektionen var när han sa "Add me on Facebook!". Alla började skratta men då sa han "No don't laugh, I'm serious, if you don't add me I will have to fail you". Den främsta examinationen i kursen är en midterm som är ett grupparbete om ett case som vi skall göra på 3 h. För att vi skall kommunicera inom gruppen innan och för att "exchange students just come here to travel in Europe, they have never time to see their group members, I here this every year", så skall han och hans assistent göra FB-grupper till oss. Himla skumt alltså.

Strategic Mangement som jag hade efter lunch var roligare än jag trodde att den skulle vara. Visst lite tjatigt är det eftersom jag redan läst Strategi hemma i Sverige men läraren var bra och jag och Amanda teamade ihop oss med två trevliga studenter från Portugal. Jag fick dessutom en komplimang av läraren när hon såg mina två mobiler "And here we have the future CEO of Electrolux" (vi hade en in class case study om Electrolux, därav kopplingen). Jag gillar att lektionerna här är lite mer praktiska än i Sverige om man fokuserar mycket på olika case.

Dagen avslutades sedan med Derivative Products med mr "jagkaningenengelskajagkanbaraläsaminanateckningarochskrivadempåtavlan". Han hade dessutom inte förbättrat sin handstil sedan förra veckan.

Väl hemma runt halv nio värmde jag en matlåda med köttfärssås och kokade nudlar att äta till. Gott! Slänger upp en outfitbild snart.

No comments:

Post a Comment