Sunday, September 22, 2013

Söndag

Hemma i Sverige brukar söndagar oftast vara rätt så slappa för min del men om man vill hitta på något så kan man ju alltid göra det. Här är nästan allting stängt på söndagar. Glöm shopping (till och med mataffärer), bio osv osv. För att inte chocka kroppen helt imorgon så jag måste gå upp tidigt, pallrade jag mig upp 09:30 imorse och åt en matlåda till brunch.

Eftersom underkläderna börjar ta slut bestämde jag mig för att för första gången här tvätta lite kläder. De franska tvättmaskinerna är skumma, jag valde programmet "Color" som skulle vara 30-60 grader. Sen tänkte jag att jag skulle kunna ställa in temperaturen till 40 grader eftersom jag inte bara hade underkläder utan ex mina svarta tighta favoritbyxor med i tvätten. Halvt skräckslaget startade jag maskinen och bad till gudarna att de inte skulle krympa. Till min fasa såg jag 30 min senare att tvätten var uppe i 60 grader. Jag försökte då stänga av maskinen för att starta ett nytt program men det gick ej. Hur små de har blivit lär jag märka när jag provar dem sen. Nu är i allafall min lägenhet full av tvätt på tork, skall nog går runt och blåsa lite på dem med min hårtork sen.

Resten av dagen går nog åt till plugg (har en svår läxa i Derivative Products) och filmtittande med de andra (börjar bli en söndagstradition). På återseende!

No comments:

Post a Comment