Sunday, September 22, 2013

21 september - Dag 19

Igår kände jag att det var dags att spana in stans shoppingutbud eftersom jag inte gjort det tidigare, annat än köpcentret som ligger nära mig. Jag gick på stans mest kända gata, rue du Gros Horlage och sedan vidare på rue des Carmes där de flesta kedjorna har sina butiker såsom H&M, Zara och Mango. Jag köpte en svart basblus på Zara och en vinröd lackväska på Mango. Sen spanade jag in Zara Home där jag hittade coola mattor och prydnadsgrejer.

Rue du Gros Horlage
Innan jag stack iväg letade jag efter tips på vad man skall köpa på franska apotek. Apoteken här är inte alls som hemma, här är skönhet och hudvård mycket mer i fokus och framförallt så är mängden apotek kolossal. Jag hittade i allafall ett bra Youtube-klipp och bestämde mig för att köpa några av produkterna och se om de verkligen är så bra som de sägs vara. Levererar biler på shoppingen sen.

På kvällen hade vi som sagt förfest hos mig. Innan gästerna kom var lägenheten finare än någonsin, det blev verkligen ett lyft att tända en massa ljus. Vi åt tilltugg, drack vin, spelade dryckesspel och sjöng karaoke via Youtube. När vi lämnade lägenheten var mitt påslakan och filt dränkt i vin och täckta med salt (därmed hela golvet med), en kompis till Hannah ramlade nämligen av sin pall precis bredvid min säng. Well, well det kunde ha hänt vem som helst.













Karaokebaren vi tänkte gå till var abonnerad men vi hittade en närliggande ställe "Le Snooker" som vi bestämde oss för att spana in. Det var tydligen ett stort biljardpalats vilket ju namnet antydde. Vi drack skumma drinkar med väldigt mycket alkohol och lite bubbel samt samt körde några matcher biljard. Somnade 03:30:ish.






No comments:

Post a Comment