Thursday, September 12, 2013

9 september - Dag 7

Rouen visade upp sig från sin bästa sida denna dag; ösregn! Jag mötte upp Romeo på förmiddagen för att hyra bil till veckans resa till Rouen. Tyvärr så hade de inga stora bilar hos någon av de tre biluthyrningsfirmorna så vi fick lägga ner Amsterdam-planerna. Efter det skulle jag egentligen upp till Campus på ”Campus tour” men eftersom det regnade så mycket så hoppade jag den och istället gick jag och Romeo på jakt efter Mac-affären där jag skulle köpa min kabel/adapter. När vi väl hittade den visade det sig dock att den var stängd. Jag förstår inte varför vissa butiker är stängda både på söndagar och måndagar här i Frankrike (eller åtminstone i Rouen).

På eftermiddagen stack Romeo, Danielle och jag till ett köpcentrum, Docks 76, som ligger i närheten av min lägenhet (ca 500 m). Vi började med att äta lunch på ”Flunch” och sedan kollade vi in butiksutbudet. Jag köpte en mysig tröja på H&M.


På kvällen kollade vi på film, ”The Intouchables” hos Romeo och bestämde oss för att istället för Amsterdam åka till Paris ons-tors. Helgens Paris-planer hade tyvärr blivit inställda så det passade bra att åka dit i veckan istället.

No comments:

Post a Comment