Thursday, September 26, 2013

25 september - Dag 23

Sorry kasst på bloggfronten på sistone men här kommer lite updates. Först gårdagen!

Åkte till skolan tidigt för att skriva ut min läxa innan första lektionen. Datorerna här är skumma, dels när det gäller att logga in på sin användare och sen så är de franska tangentborden helskumma. Okej att bokstäverna är på andra platser än våra men vad sägs om att man måste klicka på shift först om man vill skriva en punkt eller om man vill skriva en siffra. Jag lyckades tillslut manövrera både dator och skrivare och kunde bidra en hel del till diskussionen som förresten rörde sig om Starbucks och om huruvida det är en produkt eller service. Service Management var det alltså.

Lunchade med Justine i skolan. Åt en rumpstek som var riktigt god. Rumpstek+mycket sallad+lite pommes för 3,50 euro, så jäkla bra. Yes, det är en Eurest-restaurang fast med studentvänliga priser, det är vi inte vana vid hemma på Handels inte!

På eftermiddagen hade jag Fundamentals of Corporate Finance med Danielle, Romeo, Hanna och Mandy (nästan hela gänget!). Klassrummet blev en bastu och läraren var lite skum så de tre timmarna kändes väääldigt långa.

På kvällen gjorde jag en smarrig korv stroganoff som jag åt med en bulgur- och quinoablandning. Tittade på Million Dollar Listings NY med.

Korv, lök, grädde, sambal, kikkomansoya, ketchup, tomatpuré, cayennepeppar, salt och peppar.

No comments:

Post a Comment