Monday, September 16, 2013

Monday

Idag har jag min allra första (riktiga) lektion på Neoma Business School (som är skolans nya namn --> man har gjort en sammanslagnng mellan Rouen Business School och Reims Management School). Lektionen = Derivative Products, börjar dock inte förrän 16:45. Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag skall göra fram tills dess men jag har i allafall varit aktiv nu på morgonen. Strax efter kl 9 gick jag ner till receptionen med en lapp där jag med hjälp av Google Translate skrivit ner två frågor.

1. Finns det en dammsugare i byggnaden som jag kan få låna?
2. Hur mycket kostar det att tvätta en tvätt i tvättmaskinen?

Killen som jobbar här förstår verkligen ingen engelska men är väldigt hjälpsam så först visade han mig hur man tvättar (dyrt är det, 3 euro för en tvätt och 1,5 euro för torkning). Sedan visade hämtade han dammsugaren till mig.

Nu är alltså lägenheten städad, toalett och dusch rengjord osv. På återseende.

PS. Igår var den första dagen som jag inte gjorde av med en enda euro, det var på tiden! DS.

No comments:

Post a Comment